donderdag 12 maart 2015

Inleiding

Welkom binnen mijn digitaal portfolio. Ik ben Maria de Visser, studente HRM. De reden dat dit portfolio tot stand is gekomen, is omdat dit portfolio van essentieel belang is, voornamelijk voor mijzelf maar ook voor mijn school en mijn eventueel toekomstige werkgever. Voor mijzelf is het belangrijk dat ik overzichtelijk in kaart breng aan welke competenties en vaardigheden ik voldoe en welke ik nog wil ontwikkelen. Door dit portfolio maak ik mijn ontwikkeling voor mijn studie/school overzichtelijker, zij kunnen hier dan makkelijker op inspelen. Ook de werkgever heeft baat bij dit portfolio. Zij krijgt de eerste indruk van mij en weet hierdoor sneller of ik wel of niet bij het desbetreffende bedrijf pas.

Met dit portfolio hoop ik twee kernvragen te beantwoorden.
  1. Past de HRM-studie bij mij?
  2. Past het HRM-beroep bij mij?
Dit ga ik doen door u mijn persoonlijke gegevens en resultaten -zoals producten en bewijslast- te laten zien. Door deze gegevens te laten zien creëer ik antwoorden op de twee bovengenoemde vragen.

De zojuist genoemde gegevens kunt u links in het menu vinden. Daar staan de twee kopjes 'persoonlijke gegevens' en 'resultaten'. Onder het kopje 'persoonlijke gegevens' staat mijn CV, competenties, mijn motivering voor mijn studie en het verloop van mijn studie. Onder 'resultaten' vindt u mijn Persoonlijk Activiteitenplan (PAP), Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP), producten, reflecties en bewijslast.
Kortom, met dit portfolio laat ik zien wie ik ben, wat ik tot nu toe bereikt heb en wat ik in mijn verdere loopbaan hoop te gaan bereiken.