2.5 Bewijslast

De twee kernvragen; Past de HRM-studie bij mij en past het HRM-beroep bij mij kan ik niet alleen met ja of nee beantwoorden. Ik onderbouw mijn antwoorden hierop door middel van bewijzen. Ik heb twee soorten bewijzen, media en documenten. Onder media staan video's, foto's en een beoordelingsformulier. Onder documenten staan mijn diploma’s, cijferlijsten en reflecties van medestudenten en de assessment-dag. 



Media:

                                           Digitale stories; eindproduct van onderzoek naar
                                           Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Beoordeling digital stories:distinction! (video C.S.R.Praag) 


Alle onderzoekers naar C.S.R. te Praag

                                              Video over mijn bijbaan voor het vak Engels

Mijn HRM studiegenoten
Documenten:
Diploma VMBO/T
Cijferlijst VMBO/T
Diploma HAVO


Cijferlijst HAVO



Certificaat deelname Intensive program CSR

Toetsresultaten van : 00060269 Visser, Maria de (HRM (P&A))
Cursus/Toets
Resultaat
Weging
Voorlopige EC's
EC's
Status
CU03132 - S1-10/11 Practicum Inleiding presenteren en rapporteren





1 Rapportage/verslag - presentatie en rapport (Poging 1)
Goed
100%
2,50


EindResultaat CU03132 - S1-10/11
Goed


2,50
Vastgesteld

CU03148 - S1-10/11 Mens, Bedrijf en Maatschappij





1 Casustoets - schriftelijke toets (Poging 1)
7.9
70%
5,25


2 Presentatie - presentatie Arbeid in Nederland (Poging 1)
7.0
29%
2,18


3 actieve deelname - minimaal 80 % aanwezig en actief (Poging 1)
Voldaan
1%
0,08


EindResultaat CU03148 - S1-10/11
7.6


7,50
Vastgesteld

CU03523 - S1-10/11 Financieel management voor de HR-manager





1 Meerkeuze vragen - MC toets over theorie (Poging 1)
7.3
35%
2,63


3 Casustoets - casus zorgverlof (Poging 1)
6.7
30%
2,25


4 Casustoets - Opstellen strategisch personeelsmanagementplan (Poging 1)
7.6
25%
1,88


5 actieve deelname - bonus, mits eerste drie toetsen gemiddeld 55 (Poging 1)
10.0
10%
0,75


EindResultaat CU03523 - S1-10/11
7.5


7,50
Vastgesteld

CU03875 - S1-10/11 HRM beroepenoriĆ«ntatie





2 Casustoets - casusopdrachten (Poging 1)
Ruim voldoende
30%
2,25


3 Individueel proces assessment - assesment opdrachten (Poging 1)
Ruim voldoende
30%
2,25


6 Presentatie - opdracht 5.3 (Poging 1)
8.0
20%
1,50


7 Observatieopdracht - werkveldbezoek opdracht 1.4 en 2.3 (Poging 1)
OK
0%
0,00


8 Meerkeuze vragen - Theorie toets beroepenorientatie (Poging 1)
7.2
20%
1,50


EindResultaat CU03875 - S1-10/11
7.2


7,50
Vastgesteld

CU04090 - S1-10/11 English for Specific Purposes BBA 1





8 Voortgangstoets - Taaltaken (Poging 1)
Voldoende
50%
1,25


9 Open vragen - Eindtoets - Lezen en vocabulaire (Poging 1)
Onvoldoende
50%
0,00


9 Open vragen - Eindtoets - Lezen en vocabulaire (Poging 2)
Niet deelgenomen
50%
0,00


9 Open vragen - Eindtoets - Lezen en vocabulaire (Poging 3)
Onvoldoende
50%
0,00



1,25



CU07569 - S1-10/11 Reflectievaardigheden





1 actieve deelname - respectvol, empatisch en integer (Poging 1)
Voldaan
30%
0,75


2 Rapportage/verslag - uitwerking diverse opdrachten (Poging 1)
Portfolio voldaan
30%
0,75


3 Portfolio - digitaal portfolio (Poging 1)
8.0
40%
1,00


4 Aanwezigheid - 100% aanwezigheid (Poging 1)
OK
0%
0,00


EindResultaat CU07569 - S1-10/11
6.8


2,50
Vastgesteld

CU03133 - S2-10/11 Practicum Systematische probleemaanpak. Van probleemsignalering tot en met plan van aanpak





1 Rapportage/verslag - plan van aanpak (Poging 1)
Ruim voldoende
50%
1,25


2 Rapportage/verslag - review (Poging 1)
Voldoende
50%
1,25


EindResultaat CU03133 - S2-10/11
6.5


2,50
Vastgesteld

CU03218 - S2-10/11 De groeiende en innoverende organisatie





1 Presentatie - Groepspresentatie en -discussie (Poging 1)
8.0
10%
0,75


2 Casustoets - Kennis- en integratievragen m.b.t. commerciĆ«le economie en organisatiekunde (halverwege semester) (Poging 1)
6.4
40%
3,00


3 Rapportage/verslag - Analyse casus aan de hand van 7S-model (Poging 1)
8.5
10%
0,75


4 Casustoets - Kennis- en integratievragen m.b.t. bedrijfseconomie en organisatiekunde (Poging 1)
6.0
40%
3,00


EindResultaat CU03218 - S2-10/11
6.6


7,50
Vastgesteld

CU03318 - S2-10/11 Personeelsmanagement, hoezĆ³?





1 Rapportage/verslag - literatuur notitie (Poging 1)
7.5
20%
1,50


3 Meerkeuze vragen - theorietoets 1 (Poging 1)
8.2
15%
1,13


4 Meerkeuze vragen - theorietoets 2 (Poging 1)
7.0
15%
1,13


5 Meerkeuze vragen - theorietoets 3 (Poging 1)
8.9
25%
1,88


10 actieve deelname - opdrachten ingeleverd (Poging 1)
OK
0%
0,00


12 Presentatie - presentaties opdrachten (Poging 1)
7.0
25%
1,88


EindResultaat CU03318 - S2-10/11
7.8

7,52
7,50
Concept

CU04099 - S2-10/11 English for Specific Purposes BBA 2





1 Open vragen - Tussentoets Describing Trends
-
40%
0,00


2 Mondelinge toets - Presentatie
-
30%
0,00


3 Open vragen - Eindtoets Lezen & Vocabulaire
-
30%
0,00


4 Portfolio - Portfolio
-
0%
0,00



CU04884 - S2-10/11 Professional in wording





1 actieve deelname - naleven van werknormen
-
33%
0,00


5 Rapportage/verslag - eindreflectieverslag
-
33%
0,00


6 Werkstuk - digital met reflectie
-
33%
0,00


7 Aanwezigheid - 100% aanwezigheid
-
1%
0,00



CU07571 - S2-10/11 Clustertoets jaar 1





1 Portfolio - ontwerpen en invullen van digitaal portfolio
-
100%
0,00


Totaal EC's Propedeuse
46,29
45,00


Totaal generaal EC's
46,29
45,00

-Nog niet alle gegevens zijn ingevuld i.v.m. afronding studiejaar
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Roos van Leary -> helpend
beoordeeld door mede-studenten


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reflectie van mede studenten - Maria de Visser

*-Sterk: Je komt heel enthousiast over (altijd vrolijk)
 -Zwak: Ik heb er zelf geen last van maar misschien op tijd komen

*-Goed: altijd vrolijk en draagt goed bij aan de lessen want ze is altijd goed ‘aanwezig’
 -Minder: vaak te laat
 -Tip: misschien iets meer op tijd komen

*-Sterk: goed haar best doen in de klas
 -Minder: op tijd komen
 -Tip: op tijd opstaan

*Je draagt je steentje bij in het groepsproces. Wat storend is dat je vrijwel altijd te laat bent en daardoor het begin van de les iets mist

*Mariah, m’n lieve, verbrand je spiegeltje! Punctueel zijn is belangrijker dan je make-up. Verder ben je heel toegankelijk, sociaal en bij tijd en wijle ook doordacht (wanneer ergens voorbereiding nodig is denk: Astrid Rutten)

*Goed, actief bezig. Toont veel initiatief. Tip: betrek eens andere mensen bij de groep i.p.v. zelf het woord te nemen. Vraag dus direct aan iemand anders zijn/haar mening.

*-Goed: gedrevenheid
 -Minder goed: dingen serieus nemen, lacherig overkomen?

*Altijd vrolijk. Tip: kom is een keer op tijd;) en laat je spiegel thuis;)

*Je ben altijd vrolijk dat is positief. Soms kom je wel te laat. Iets minder bezig zijn met andere dingen.

*Altijd vrolijk, maakt sfeer, altijd te laat. Het is wie je bent en hoe je zal zijn chaotisch ook. Maar zolang alles voorspoedig gaat niks aan veranderen. Behalve ‘proberen’ op tijd te komen.

*Leuke vrolijke spontane meid. Sterke eigen mening. Passief goed betrokken bij de groep. Naast passief ook actief goed betrokken. Je bent sterk aanwezig. Ga zo door! Tip: je raad het al. Be on time!

*Gezellige dame altijd wel in voor een grapje maar weet ook serieus te zijn. Heeft een eigen mening en is bereid de ander te helpen waar nodig is.

*Vrolijk, goed lachse dame met een sterke mening. Ik dacht altijd dat je een toegewijde student was maar ik weet dat je rustig aan doet als het kan. (is geen probleem hoor!)

*Een gezellige een goed lachse dame ook lekker ijdel. Je hebt ook een sterke mening en weet wat aanpakken is. Wees op tijd want volgens mij ben je standaard 5 minuten te laat:P

* Je bent levendig en bereid je altijd goed voor. Je bent wel vaak te laat. Tip: eerder vertrekken.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Assessment dag werving afdelingshoofd Erasmus ziekenhuis

Zelf moest ik het reflectieformulier invullen, ik heb op dit formulier aangegeven in welk mate ik zelf vindt dat ik voldoe aan de bepaalde gedragscompetenties. Aan het eind van de dag legde we de beoordelingen naast mekaar. Mijn assessor en ik lagen best wel op Ć©Ć©n lijn zoals u kunt zien in de onderstaande tabel.


Overzicht alle scores
Betekenis van de cijfers:
1 = Laat zien niet over deze gedragscompetentie te beschikken
2 = Laat zien in geringe mate over deze gedragscompetentie te beschikken
3 = Laat zien in enige mate over deze gedragscompetentie te beschikken
4 = Laat zien in vrij sterke mate over deze gedragscompetentie te beschikken
5 = Laat zien in sterke mate over deze gedragscompetentie te beschikken

Opdracht 1 = Opdrachtverlening door directeur
Opdracht 2 = Dossier en voorstel
Opdracht 3 = Gesprek met voormalig afdelingshoofd
Opdracht 4 = Groepsdiscussie



Opdr. 1
Opdr. 2
Opdr. 3
Opdr. 4
Maria
assessor
Maria
assessor
Maria
assessor
Maria
assessor
Opmerken
3
4


3
3


Initiƫren




5
4
2
5
Luisteren
4
4


3
3
4
5
Informatie verzamelen
4
4
4
4




Analyseren
4
3-4
4
4




Oordeel vormen






3
5
Bedenken


4
4




Plannen en organiseren








Schriftelijk presenteren


3
4




Mondeling presenteren






3
5
Coachen




3
3


Samenwerken






4
5
Aanpassen




4
3
4
4
Methodisch werken


4
4
2
3.5


Reflecteren








Effectiviteit
4
3-4


4
5
4
5
Over het algemeen komen we veel met elkaar overeen.